Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Nu är det helt plötsligt 2016

Publicerad 2016-01-13 14:35:12 i Allmänt,

Sjukaste året var 2015!
 
Ett fantastiskt år. Ett hemskt år. Ett år utöver det vanliga.
 
Haft alldeles för mycket för mig denna termin. Galet. 
Jag har mått förvånansvärt bra denna hösten, vilket jag verkligen inte trodde. Både i nacken och psykiskt. 
Det är mer nu som jag har dalar som jag åker ned i ibland men jag vet att jag alltid kommer ur dem så det känns ändå väldigt bra. Jag har fantastiska människor runtomkring mig som verkligen bryr sig om mig och inte bara pratar om sig själva och är egoister, som jag hade tidigare. Skönt med positiv energi!
Herr E har jag fortfarande inte släppt. Allt är som vanligt och denne man är fantastisk. Hatar honom för det. Men men. Antingen flyttar jag härifrån efter examen och då slipper jag det eller så stannar jag kvar i skiten eftersom jag trivs i Växjö.
 
We'll see.
 
Mmm, examen till sommaren och blir 25 år till våren. Galet. Jag ska bli vuxen. Kan jag det? Hoppas det.
 
I måndags började jag på boot campen och viktutmaningen. Har galnaste träningsvärken just nu och kan inte resa mig någonstans utan hjälp. Rullar ur soffan. Men, har du inte tränat på 2 år är det inte konstigt! Har aldrig i hela mitt liv vägt såhär mycket. Är väl ungefär 13 kg för mycket. Jag är absolut inte tjock men det märks att jag inte orkar lika mycket som tidigare när jag tränade och åt ordentligt. Min coach sa att fortsätter du såhär i en 5-10 år till så kommer du inte må bra alls. Vilket var lite oroväckande, men samtidigt kom det inte som någon chock. 
Enligt tanitavågen är min metaboliska ålder 39 år. Vilket jag höll på att flabba ihjäl mig åt när jag såg det! Men, trodde ändå jag skulle vara äldre! Under 8 veckor ska jag tusan sänka åldern, få ned fettnivåerna och äta bättre så jag blir piggare och starkare. Nu jäklar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela