Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

måndagsångest

Publicerad 2014-11-03 14:19:13 i Allmänt,

Eller kanske måndagsslöhet.
 
Mår inte alls bra just nu. Alldeles för  mycket tankar som snurrar i mitt huvud, för många beslut att fatta, för mycket negativt som sker i min omgivning. Det börjar gå utför och det skrämmer mig. Vill inte hamna där igen. 
Idag är en sådan dag att jag gråter till precis allt. Detta är ett axplock:
 
för att diskberget börjar växa om mount everest
för att vårdcentralen aldrig ringde upp mig i förra veckan så jag går utan mediciner 
för att jag vaknade vid 12
för att jag inte får skriva upp de punkter på dagordningen för dagens möte som jag vill
för att ellen degeneres ger bort 6000 dollar till en student
för att iris är så söt
för att jag har mens
för att en av mina bästa kompis ligger på sjukhus just nu
för att ovan nämnda får komma hem idag
 
osv osv.
Nu lipar jag för att jag skriver ned vad jag lipat om idag.
 
Och så är jag så sjukt trött på allt tjabb och petitesser häromkring. DET SPELAR JU FÖR FAN INGEN ROLL!!!!! GAH!
 
Jag är dessutom sjukt kluven gällande vad jag ska göra i föreningslivet. Har nog kommit till den insikten att jag inte kommer klara av att arbeta med puben, med tanke på hur det har fått mig att må de senaste två veckorna. Jag vill inte ha det såhär. Samtidigt är det en chans som gör att  jag får göra det som jag vill. Inte kul när 3 av 12 styrelsemedlemmar är engagerade..... Det funkar inte att driva en pub på det sättet. 
 
Men en väldigt god vän fick mig att tänka i helgen. Jag kommer nog inte klara av att sköta en pub och samtidigt sköta om mig själv. Måste försöka må bra. Vilket jag har misslyckats med. (nu gråter jag IGEN!!!) Känner mig sämst i hela världen verkligen. Jag måste försöka lära mig att inte ta så stora kliv, för man ramlar lättare då samt väldigt mycket hårdare. 
 
Skrev en liten dikt igår på instagram och jäklar vad gensvar jag fått idag. Hade telefonen på ljudlös och när jag vaknade runt lunch hade jag 10 missade samtal, 5 sms, massa meddelanden på facebook. Pappa hörde av sig på alla kanaler som går, väntar bara på ett brev på posten i veckan också. Grejen var att jag bara behövde ventilera mig lite. Och det funkar väldigt bra genom att skriva. Skriver man dikter finns det inga regler, vilket jag behöver nu. Alla paragrafryttare hit och dit, folk som säger åt en att gör si och gör så, alla nej man får, allt krångel. BAJS!
 
Igår tänkte jag mycket på vad jag har gjort med mitt liv det senaste året. Det är mycket som har hänt och jag börjar tvivla på om jag gjort rätt val. Mycket av mina tankar och känsloutbrott beror på att jag inte har min medicin (fick utskällning av vårdcentralen idag=lipade) och jag trodde faktiskt inte att jag skulle må såhär om jag slutade ta dem. Tji fick jag! Grejen är att jag vill så mycket, jag vill inte ha några begränsningar och jag har gått tillbaka i min personliga utveckling genom att inte acceptera mina begränsningar. Att tycka att jag är bra ändå. Jag vet liksom vad jag kan göra, men iom min helvetesnacke och den andra hälsan gör att jag blir en del hämmad om man kan uttrycka sig så. Vilket stör mig. För det är inget jag vill eller ens gjort mig förtjänt av. = att jag verkligen inte accepterar detta och gått tillbaka i utvecklingen.
 
Jag som trodde jag var kingen.
Jag som trodde på mig själv.
Jag som ville utvecklas.
Jag som ville klara det själv.
 
Att bo i en kropp som inte gör som man vill.
Att inte kunna fånga dagen.
Att inte vilja sitta still.
 
När det är det enda som går att göra. 
När det är det enda som fungerar.
 
Känslorna exploderar
Ilskan kokar över
Gråten gör dig blind
Ångesten håller kvar dig i sitt järngrepp
 
Allt du vill
Och lite till
Är att inte vara ensam
 
Nä nu ska jag leta efter någon rolig behandling jag kan ha nytta av. Behöver knäckas lite samt massage. 
MVH Tant Isaballe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela