Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

kanske börja igen

Publicerad 2014-02-26 20:33:00 i Allmänt,

tjäna!
Det var ett tag sedan! Typ 5 månader. OMAJGADD så tiden går.
Iris växer så det knakar. Vikten har stannat upp lite tycker jag men hon växer både på längden och höjden fortfarande, spinken. Hon utvecklar sin personlighet hela tiden och hon ger oss galet mycket glädje. Vi skrattar dagligen åt henne, ja åt henne. Hon är lika fool som sin styvhusse! Och matte.

Just nu sitter jag i soffan efter en liten kissrunda med Irre. Väntar på att Grey's anatomy ska börja. Har äntligen kollat ifatt mig så jag kan börja följa det igen. Jag har dessutom fått Bergdalen till att kolla också, vilket gör det hela mycket bättre.

Annars då?
Johorå. Jag har träningsvärken från döden. Alltså serri. Sjukaste i biceps. Kan inte räta ut armarna. Ville gråta idag på morgonen.
Och igår gjorde jag det stora misstaget att gå på core. Tänkte att "ääähhhhhhhh, har bara lite träningsvärk i armarna. Det är ju coren jag ska träna! Lätt som en pelätt!!" ............
Herre min jesus. Kristin höll på att skratta ihjäl sig åt mig. Core med boll = använd dina armar och ben. Den ekvationen löste sig genom en dödstrött Isabella som knappt kunde röra på sig. Lika stabil som ett kylskåp. Även lika smidig.
Idag hade jag tänkt gå på konditionsträning och yoga. Meeeeeeeen gjorde chokladbollar istället.
Tyckte det var ett bra beslut.
Men när jag tryckt i mig dem innan introt till Grey's slutat ligger jag väl och lipar för att jag är tjock.
Alltså, det är som det brukar!

Tomörrow har jag två seminarier. Kul och så. I matte dessutom. Kul och så. Eeeeeeller?

Jaja, nu ska jag tagga.
Och kanske poppa lite pop corn?
Ja. Pop corn it is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela