Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Måndagsmorgonen

Publicerad 2013-03-25 09:26:25 i

Solen lyser! Precis som den gjort hela helgen, fantastiskt! Solen gör mig glad. Det har varit så jäkla mörkt så himla länge och nu äntligen kommer den. Hoppas att den tänker stanna för jag behöver den!

En liten tanke:
Bröllop. Att gifta sig har jag inte riktigt varit något fan of. Eller, andra får jättegärna gifta sig och jag tycker att det är helt underbart. Jag blir så lycklig av att höra att folk har förlovat sig eller gift sig. Att gå på bröllop är så mysigt, så fint och så vackert.
Men jag har själv inte riktigt velat, själva tanken gör mig rädd. Ska jag vara med den mannen i hela mitt liv? Bara han? Han och jag? Ett bröllop medför så mycket förväntningar, inte bara för själva ceremonin utan också på äktenskapet. Om jag gifter mig så ska jag bara göra det en gång, vilket betyder att jag verkligen ska känna att den jag gifter mig med tänker och vill jag spendera mitt liv med.
Jag har tänkt om lite nu. Att gifta sig kanske inte är så pjåkigt ändå? Kan det ha och göra med att jag har världens bästa pojkvän eller är jag bara inne i en period?
Svar: Jag har världens bästa pojkvän.
En fantastisk person som jag beundrar till tusen. Det finns inget bättre. Han är min drog som gör mig såhär klyschig.
Men så är det. Jag är galet kär.
Så jag har nu legat i sängen och planerat ett bröllop. Bara för att jag aldrig gjort det förut. Det är både spännande och skrämmande. Men tänk vad kul! Jag ser mest fram emot bröllopsfesten!!

Bli nu inte nervösa. Jag tänker inte gifta mig än på ett tag! Det kommer dröja flera, flera år innan det ens kommer på tal! Men det är kul att leka med tanken, inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela