Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

2012

Publicerad 2013-01-01 12:58:34 i Allmänt,

Nu har jag visst inte skrivit på ett tag!
Julen var jättebra. Behövs inte säga mer!
 
Året som gått:
I januari var jag i Tanzania och gjorde min livs resa! Safari, sol och bad med fina vänner. Helt fantastiskt var det. Får jag chansen igen så tar jag den, helöt utan tvivel!
 
I februari (fram i slutet på mars) påbörjade jag min rehabilitering för min nacke. Det är det bästa som jag gjort faktiskt. Tyckte det var heldumt i början men sedan ville jag inte sluta där. 5 veckor spenderades i Jönköping där jag fick lära mig en massa, både om mig själv, om värk och om hur man kan dämpa smärtan. Träffade dessutom en hel del sköningar där uppe, fantastiskt starka människor!
 
I april blev det vår på riktigt, jag jobbade på som vanligt och gick till min psykolog som hjälpte mig med min PTSD efter olyckan. Mycket krabb med försäkringsbolag men men.
 
I maj fick jag nytt jobb i Ljungby och jobbade på City gross på blomavdelningen. Helt okej ändå, chefen var grymt skum dock. Körde dessutom av vägen någon dag efter min födelsedag och fick stödkrage för nacken. Mindre roligt och sjukskriven igen. Därefter fick jag reda på att blomföretaget sagt upp kontraktet med min chef jag arbetat för, de ville dock ha mig kvar men jag tackade nej. Började också gå på LCHF fram till studenten.
Min familj flyttade från det lilla gula huset till lägenhet och min syster flyttade hemifrån på REDIT!
 
I juni avslutade vi min tid hos psykologen, hon skulle vara mammaledig då hon var beräknad samma dag som min syster.. lite kul! Så vi fick säga hej då, hon är en grym människa och saknar att ha henne att ringa om det är något som är jobbigt, hon hade liksom svaren eller hjälpte mig hitta dem själv. Alla borde ha en sådan person i sitt liv! Efter LCHF-dieten hade jag (under en månad) minskat 7 cm runt röva, 4 cm runt midjan och 4,5 runt boobisarna! Och gått ned 5 kilo! WIHOO!
Jag påbörjade också jobbet på kortis och det är ju lika kul som vanligt!
 
I juli jobbade jobbade jobbade jag i princip hela tiden kändes det som! Förutom en vecka då jag och mi love åkte över till köpenhamn! Mi loves kompis skulle öppna en ny Vansbutik i Köpenhamn men som blivit uppskutet några dagar så han hade ett rum på Grand Hotel som vi fick ta! Himla lyx! Dock var det nog det minsta rummet på hela hotellet men det gjorde absolut ingenting, sängen var stor och vi sov som stockar i den! Mycket trevliga dagar i Köpenhamn med Zoo-besök, shopping, god mat och sol, vilket det inte var hemma hihihi!
Och jag sparar det bästa till sist. JAG BLEV MOSTER!

Augusti bjöd på sol och jobb. I slutet av månaden åkte jag och Lisen till Växjö för att bli nollade i skolan! En galet rolig vecka! Dock inte så rolig som alla hade speedat upp den till men lärde känna en massa nya människor! Tuff vecka med all alkohol, det märkte vi då vi skulle upp till Sthlm och se lady gaga på fredagen. Bakis satan var vi och trötta som aset. Men lady gaga var sjukt bra!!! Jag är impad!
Jag flyttade hemifrån på REDIT!
 
September bjöd på stor förvirring och stress! Mitt hjärta börjar krångla som fasen. SÅG BRUCE SPRINGSTEEN!
Oktober innehöll lika stor förvirring, men lite mindre stress!
November bara susade förbi, precis som de andra två månaderna!
December bjöd på galen stress, fast det brukar vara stressigt inför julen och allt ska vara färdigt och hit och dit!
 
Kan säga att 2012 har varit ett väldigt bra år måste jag säga. Har lärt mig massor om mig själv och hade jag inte gått på rehabiliteringen så hade jag antagligen legat i något mörkt rum nu. Jag har min pojkvän och mina vänner att tacka för att jag mår som jag mår idag. Jag är en mycket gladare person idag än vad jag var vid den här tiden förra året! Jag är mer nöjd med mig själv, hur jag ser ut (tycker jag idag ja, imon kommer jag nog lipa för att jag har stora lår). Jag har börjat röra på mig ordentligt och regelbundet, vilket också hjälper för att hålla nacken i schack. Har dock glömt hur det känns att inte ha ont. Men jag lägger mig inte lika lätt nu när jag vet hur jag ska handskas med mig själv!

Nu fick jag lite bråttom kom jag på. Ska duscha och göra mig iordning, åka till rydaholm och ta tåget till Vmo. Sen ska vi åka och hämta maten sen ut till fisen för NYÅRSFIRANDE! Har faktiskt inte varit såhär pepp på nyår på flera flera år! Kanske är för att det är kalasbra människor som ska komma, samt att vi slipper laga och så ska vi spela spel och bara liksom.... umgås och ha kul! Bäst!
är ute i horda igen runt 3 eller något, då ska jag fira med mina kille och hans vänner. Om han är vaken då vill säga. Inte alltid det lättaste från hans sida....
 
Tack 2012 och välkommen 2013!
Gott nytt år på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela