Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Tisdag och onsdag

Publicerad 2013-02-20 16:13:05 i

Igår åkte jag från horda vid 6:25 (bara det att jag ens var kapabel att stå upp är en fråga) och fastnade nästan i snön. Blev nästan påkörd och blev omkörd av en galen lastbil. Kom hem till lägenheten där jag står utanför och knackar på eftersom lisenfisengrisen ligger där innan och sussar sött, stackarn blir väckt alldeles för tidigt. Och sjuk var hon också, stackarn!
Lägger mig i sängen för tänkte vila en halvtimme eller så. Mattias ringer och ber mig åka förbi hans jobb med en grej som ligger i bilen. (Yaaaaaaaay...)
Åker tillbaka och får hoppa in i duschen. Snabbäta och vidare till Alvesta för intervju på posten, vilket jag tror gick bra men som sagt: man ska aldrig säga aldrig. Åkte hem igen och gick till skolan för några timmars flumpluggskrivande på hemtentan med Erica och Sofia! Knäppa.
Sen hämta Mattias och åkte förbi röda korset och köpte två ljusstakar.
Åkte hem. Åt. Tränade. Dog i soffan.
Summering: bilåkande, skratt och trött.

Idag vaknade jag vid ett och sedan dess har jag typ varit vaken. Har knappt sovit någonting. Vid nio kom Erica och Sofia för megafrukost och plugg. Kl 15:30 var vi helt klara! Wihoo! Och jag mår bajs.
Världens jävla huvudvärk, jag mår illa och är helt sjukt jävla trött. Så det blir absolut ingen träning för mig idag!

Ska till horda ikväll. Så Mattias kommer nog snart så åker vi väl sen kanske. Eller nåt.

Lite bilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela