Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

argt

Publicerad 2012-09-19 17:18:33 i Allmänt,

Idag är jag sådär äckligt irriterad och den där känslan som sitter lite över solar plexus som bara kramar och kramar om någoting som jag tror är någon form av stressbildning. Eller så har det där dumma bara tillfångatagit min motivation och vill inte släppa den så den går ut i kroppen på mig.
Det är sånna här dagar som jag hatar. Jag är arg på precis allt. Sen blir jag ledsen och skäms för att jag blir arg. Sen blir jag arg för att jag skäms. Tonåring? Nä, jag är bara en tjej som tagit mig ur en depression men som fortfarande kämpar för att inte hamna där igen.
Jag har en dum dag. Som nu blivit två dumma dagar och det gör mig lite rädd. Jag vet hur jag ska göra för att förhindra de här dipperna, men nu tror jag att det handlar om skolarbetet (hoppas). Det handlar om något jag inte tycker är roligt och då blir det såhär. Just den här uppgiften var inte alls kul, inte på något plan alls. Knappt så jag tycker det är intressant. Men det handlar om skolans värdegrund, styrdokument och hur en lärare ska förhålla sig till dessa utifrån en helvetes jävla aspekter. Jag vet inte vart jag ska börja. Jag är bara arg. Antagligen för att det inte är roligt och för att jag inte förstår någonting, speciellt inte hur fasen jag ska få ner allting på TVÅ papper.
När vår lärare säger att: "det här är sådant som våra politiker inte kan lösa, inte ens forskarna har något svar". Nä kanske inte MEN JAG VILL INTE LÄGGA NER ENERGI PÅ DET DÅ! Finns bättre saker eller de hade kunnat testat att vi förstått på något annat sätt, eller omformulerat frågeställning för jag är helt jävla lost.
 
That's whats bottering me.
 
Ska för övrigt dansa zumba för första gången ikväll. Det kan ju vara... kul.... I och med min skada så har jag balans som en två-åring. Men det blir nog kul för de andra att se! Äh. Ska shakea av mig min bitterhet och allt negativt med min ROMPAAH!.
 
tjenis
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela