Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Lördag

Publicerad 2012-10-27 10:31:05 i

Hade en väldigt bra dag igår också!
Sov två timmar (jag ville dö när jag vaknade när klockan ringde) natten till fredag. Cyklade (ja, cyklade!!) till rörstorpsskolan i v-town där jag har min VFU. Lite smått nervös och så möter jag en mycket trevlig kvinna utanför som kan hjälpa mig hitta min handledare. Skolan var ju sjukt stor!!! Hade jag inte en aning om. Men hur som. Efter att ha irrat runt en stund hittar vi äntligen henne! (Tänk på att jag under hela denna "rundvisning" svettas som en gris och det rinner i ögonen för att det var så kallt ute och nu varmt inne, bra första intryck!). Hur som. Observationen gick hur bra som helst och både personal och eleverna var goa så det här ska nog gå bra! Ser fram emot våren då jag ska vara där i fem veckor! Kalasbra!

På eftermiddagen kom min skrutttis på besök, alltså min systerdotter. Lite förkyld var hon så hon var mest trött. Världens härligaste unge! Fick henne att somna för första gången på egen hand igår!! TVÅ ggr! Woop woop! Kan bara för att hon var sjuk....... Äh. Det räknas!
Bastade och åt massa fett och sött senare hos Fisen. Vilket var niiiice.

Inatt har jag sovit som en stock. Och har väl inte kommit längre på dagen ännu! Känner mig lite småtjurig idag. Sådär tjejigt irriterad man kan bli sådär en gång i månaden. KUL. Ska vara barnvakt idag vilket ska bli rätt kul (håller tummarna för att jag ska sluta vara tjurig, solen lyser faktiskt Isabella!!!!), killarna är så söta så. Busiga, men fina! Mi love får huvudansvaret för de just löööööve him. Så jag ska väl inte ta och ändra på det...!
Ska jobba på världens bästa jobb imon! Längtar!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela