Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Förvirrad

Publicerad 2012-10-19 00:40:37 i

Tentan gör mig galen. Alla säger olika vad vi ska ha för litteratur. Det är ju rätt bra att ha koll på det såhär när det är mindre än en vecka kvar!!! Jag har alltså läst en hel del i onödan som det ser ut nu. Lagt ner timmar på helt fel grejer. Och en del av det vi ska ha läst på har jag ju klart inte läst eftersom JAG LAGT NER TID PÅ SKIT!!!! Ååh!

Aja. Vaknade idag och såg ut som en guppy. Mina ögon var sjukt svullna. Det är något som jag inte tål här i mi casa... Spelar ingen roll hur mkt jag städar. Jag ser ändå ut som en guppy. (En guppy är enligt mig en fisk med stora ögon) Jag hade lovat Linfin att jag skulle ta en kaffe vid deras bord inför Fair Trade challenge. Meeeeen jag fick helt enkelt sitta och vänta, för inte ville jag gå ut och se ut som att jag festat i en månads tid och blivit utsatt för misshandel... Men det la sig. Lite kul att om man tryckte på svullnaden på ena sidan pluppade det upp någon annanstans. Precis som en påse vatten! Schännande!

Två föreläsningar idag. Varav en var lite småseg och den andra var intressant men svårt. Handlade om vad som händer i hjärnan när vi lär oss. Krångel krångel krångel och vips så kan du!

Har "pluggat" i eftermiddag (snokat runt på hemnet och kollat på dyra hus/läst en värdelös text som vi inte ska ha).
Tränat muskel/core. Nu vill min kropp att jag ska sluta träna. Det gör ont, säger den. NEHE DU!!!! Säger jag då.

Nu ska jag ligga ned. Och det ska jag göra i ca 7 timmar till.
Hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela