Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

montag

Publicerad 2012-12-18 12:58:36 i Allmänt,

dagen började med krångel på tåget. Jag kände redan igårkväll innan jag skulle sova att det var något lurt på gång med tåget och mitt kort (som för övrigt är sprillans nytt). Sätter mig fint på tåget och ska fylla på min reskassa. Kortets kod är fel, säger mackapären till mig. Jag provar igen och koden är fel. Så säger jag att kortet är helt nytt och att jag inte vågar prova igen för att det kanske spärras! Konduktörskan fixar och trixar så jag kan betala på annat sätt genom att skriva under. Då helt plötsligt har det dragits dubbelt så mycket money på mitt kort än vad som lagt in på reskassan.... Jag bliur URSINNIG! Nä det blev jag inte men lite sådäringa nervös man kan bli. Jag ville ha pengarna som bidde över tillbaka och det fick jag. Hon var himla gullig den där kvinnan. Så det löste sig men de skulle höra av sig imon om det blivit något fel, vilket är snällt tycker jag! Dessutom kom hon sedan igen och viskade i mitt öra: "Jag stämplade inte ditt kort, bara så att du vet", med världens leende och så gick hon. TACK du fina människa!

Sedan bidde det föreläsning av en filmvetenskapare... Tyckte det var rätt flum först men sen blev jag hooked. Det var VÄLDIGT intressant hur man kan koppla film och litteratur i undervisning. SPÄNNANDE! "assåååå" tänker ni men jag satt rakt upp hela föreläsningen och försökte göra allt för att provocera föreläsaren i princip. Fick honom rejält en gång där han inte kunde svara alls och där jag fattat att han försökt lura oss genom bla bla bla! BUUUUUURN sa jag.
Bokstavligt talat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela