Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

idag är det torsdag

Publicerad 2012-12-20 12:32:00 i Allmänt,

och jag missade att skriva igår! Full rulle hela dagen, och då menar jag verkligen HELA dagen! Gick upp i ottan och gick på föreläsning som var helt värdelös och förbannad var jag för fick reda på att vi skulle läst 4-5 barnböcker och sett ett klipp på youtube till den föreläsingen och det fick jag reda på innan jag gick in i salen. KUL. sedan fick jag reda på att vi har fetaste grupparbetet till efter jul. också KUL. Men men.
När föreläsningen var slut ringde min telefon och det var kommunen som ringde. De erbjöd mig en tjänst på 94% inom hemtjänsten eftersom jag står på LAS-listan... Jag tackade motvilligt nej eftersom jag pluggar. Kvinnan i telefonen blev tjurig på mig. Men jag tänker ju inte direkt hoppa av lärarprogrammet för att jobba inom hemtjänsten? Fattade inte riktigt hur hon tänkte men det finns andra som verkligen SKRIKER efter jobb så hon borde vara glad att jag sa nej, eller? Hur som. Lite kul faktiskt!
Sedan blev det grupparbete, gick superduper fort så blev klara typ 2 timmar innan vi tänkt. KUL! Så jag gick hem och pluggade röven av mig för en gångs skull! Tänka sig. Tyckte till och med att det var rogivande på något sätt. Det ska vara inne den 6 januari så jag börjar ju i tid och känner mig inte direkt stressad! kan vara därför...
Efter det stack jag in till stan med Lin och några till och kollade på en julkonsert med musikeleverna på Univversitetet. Det var.... spännande. Rätt komiskt på något sätt, gruppen var sjukt osynkande och ja. det var liksom kulkonstigt på något sätt! Duktiga var dom verkligen men gruppen märkte man var inte alls sammansatt bra! Men ja, det var en upplevelse jag inte varit med om förut!
Och efter det åkte jag hem till en klasskompis som skulle ut på sivans med några andra klasskompisar. Det var himla kul! Synd att jag inte kunde hänga med ut bara...
Hemma runt tio-tiden. Då diskade jag, dammsög (poppis bland grannarna oh yes!!!) och städade golvet på toan! OCH pluggade en snabbis. Så kl 1 var jag klarvaken! KUL!

Upp idag vid halv sju och förbereda allt för dagen och var i skolan vid åtta. Vi hade dramalektion vilket var det roligaste jag gjort hittills på univesitetet. Jag ska så läsa mer drama och använda det i min undervisning för att det var sjukt kul och jag tror att det är min grej! Så jag är himla glad, massa endorfiner i kroppen nu! Jätteroligt!
Ätit lunch nu och ska väl ta och gå tillbaka till skolan för att ha redosvisning sen har jag JULLOV!!!!!!

SMIL like you mean it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela