Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Helg-summering

Publicerad 2012-12-17 10:55:38 i

I fredags fick jag galnaste magknipen och sedan dess har mi stomach varit helt ur funktion. Var ju lägligt när man skulle bli onykter och bakis. Jättebra!
Hur som, fredagen spenderades hos Marcus med bakad potatis och röra! Göttgött! Lördagen blev sovmorgon och sedan en runda hos svärisarna. Efter maten mådde jag kalaspissdåligt. Men det släppte när jag satte mig i bilen mit Lisen!
Äventyret drog oss mot Växjö där vi först tog det lite lugnt och påbörjade vinet. Sedan gick det bara utför. Ja. Det fick verkligen utför. Vi lyckades inte med något av sakerna vi hade tänkt för kvällen. Så bums i säng och inte mer med det! Otroligt bakis var jag under söndagen. Lisen var rätt tystlåten om det mesans en annan ligger i sängen och kvider och tycker synd om sig själv! Haha. Lite av en mes känner jag men nu är jag åter igen människa.
Så gårdagen bestod av sömn, sömn, vila, sömn, försök till att äta mat, sömn. Tv-tittande, kebab, vila, åka hem, dö i soffan!
Mådde nästan sämst precis när jag skulle sova. Dels var jag otroligt mätt på kvällsmat men hjärtat kände för att skoja lite med mig och bara rusade så jag nästan kräktes! Fruktansvärt obehagligt. Men jag överlevde det också! Hoppas att jag får reda på hur EKG:t gått nu i veckan!

Todaj ska jag försöka resa mig upp ur sängen. Tog visst lite sovmorgon idag med! Magen är inte med mig än, KUL!!!!!!! men ska upp och äta lite så får vi se. Sen se om jag kan få igång intranätet så jag kan plugga lite. Ny kurs idag! Inga föreläsningar dock (förutom genom internet) för läraren har fått ryggskott! Så det sätter ännu mer prov på min självdisciplin som har sprungit iväg och gömt sig eftersom detta är sista veckan! SISTA VECKAN!!!! Gaahh. Jag klarade av en hel termin! Hihi.

Fick se igår att min skruttlisa kan sitta nu! Helt själv! Visst lite ostabilt var det men hur jäkla stabil var man på skridskor första gångerna? Duktig tjej! Så stolt (yes, jobbigt-överstolt-moster is in the house)! Och Musikhjälpen lyckades samla ihop över 23 miljoner. Helt fantastiskt. Lipade inte alls. He... Hehe

Nog om det! Nu blire té!

Kommentarer

Postat av: Marika Saarenpää

Publicerad 2012-12-17 13:15:21

Kikar in och önskar dig GOD JUL! :-)

Svar: god jul på dig med! :)
Isabella None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela