Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Bruce Springsteen

Publicerad 2013-05-14 11:27:32 i Allmänt,

Han är helt jävla fantastisk.
 
Konserten var sjuuuuuk och jag var glad. Hade pappa, farbror och min stora kärlek omkring mig = en trygg och glad Isabella. Blev så varm i hela kroppen när jag såg hur euforiska pappa och min farbror var under konserten, även att se mattias ansiktsuttryck när Bossen gled in på scen. Helt underbart. Jag hade världens leende under hela konserten. 3 timmar och träningsvärken i kinderna var ett faktum.
När vi på vägen hem gick förbi Grand Hotell satt självaste Bruce Springsteen i fönstret på restaurangen. Vi fyra blev galet töntiga och när Bruce kom tillbaka efter att ha hämtat en drink vinkade vi som 4 förskolebarn när mamma hämtar. Det var bara vi och ett annat par som var utanför, förutom typ 3 journalister, så man fick känna sig lite special faktiskt! Den kicken efter en fantastisk konsert och sedan ögonkontakt med Bossen går inte att beskriva. STÖRT!
 
Resan både upp och ner ska vi inte ens prata om. Får ångest när jag tänker på det. Bilen gick sönder på vägen upp och sedan gick det bara utför. Men vi kom både dit och hem och det var ju tanken. Tumme upp!
 
Nu sitter jag i Växjö i min soffa och letar efter lite inspiration till att börja skriva på hemtentan. Det är väck. Precis som den har varit nu i cirkus ett halvår. Allt är galet intressant när jag väl sätter mig... men jag sätter mig nästan aldrig med skiten. Blööö, har bara mig själv att skylla.
Så typiskt att vi har hemtentavecka när det är Allkårsvecka och födelsedag. Händer en massa roligt på campus! En fotbollsturnering pågår just nu som jag gärna gått och kollat på men det regnar och jag känner mig ännu mer tvungen att plugga...... Och vid tre är det såpolympiad men då har vi naturligtvis föreläsning. Good life.
Ska i alla fall kramas med min fina Lin senare i eftermiddag. Behöver lite Lin-vitaminer. Och imon ska jag äntligen få träffa min favvisarab som jag inte träffat på år och dar! MYS!
 
Nä.. nu ska jag försöka plugga lite innan FaceTime med systerdotter (och syster.... höhö) och sedan göra mig iordning.
 
tjoflöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela