Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Mardröm

Publicerad 2013-03-26 08:17:30 i

Har drömt en riktig mardröm inatt.
Den var så fruktansvärt verklig så när jag vaknar vet jag inte alls vart jag är.

Jag vaknar av att det är någon som skriker i lägenheten bredvid i Växjö. Och jag går upp för att se efter men då smäller det så hårt i branddörren ute i korridoren att hela huset skakar. Killen som precis gått igenom där är precis vansinnig och tjejen han varit hos gråter i mängder och skakar av rädsla. Jag känner på mig att han slår henne.
Han bor i den andra korridoren så jag tänkte att jag går dit och låtsas som om jag tror att han spelar musik och ber honom sänka den eftersom det är mitt i natten. Då får jag se vad han håller på med där inne. När jag knackar på hotar han mig med en kniv och springer efter mig men jag hinner in i lägenheten.
Helt plötsligt är det natt igen och jag ligger och sover. Jag vaknar av att det liksom knastrar någonstans i lägenheten. Det kommer från dörren.
Jag går dit för att se efter. Då står den här killen och skruvar upp mitt lås. Han märker att jag tittar i titthålet och han börjar skrika att han ska döda mig och så börjar han skruva mer och mer. Jag ringer polisen men det är ingen som svarar.
Jag är livrädd.

Resten av drömmen är så konstig att det inte går att beskriva.
Har så ont i kroppen efter den här drömmen och jag vaknade flera gånger, men så fort jag somnade igen kom jag tillbaka. Hemskt.

Det var en riktigt jobbig dag igår. Jag berättar när jag känner mig redo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela