Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

"Det enda jag kom och tänka på"

Publicerad 2013-03-13 17:11:02 i

..Är den nya st1macken i Säffle"
Men håll käften och be någon riktig värmlänning utan talfel ta den reklambiten istället. Burkhuvud.

Usch.

Det är en sån där dag då jag är djup. Eller jag inbillar mig att jag är det. Egentligen är det bara en massa tonårsfilosofier som irrar runt utan identitet i min skalle.

Men. Varför är sorg så vackert?
Kom och tänka på när jag visade en bild på min då unga, vackra och tyvärr bortgångna mormor för min morfar.
Han säger: "när det här fotot togs, då var jag så kär i henne. Jag var så kär. Titta så vacker hon är. "
Och när han sa detta ändrades energin i hela rummet och det skar sig i hjärtat på mig. Det var så vackert.

Jag kan inte hjälpa det men jag tycker att sorg är det mest vedervärdiga man kan känna, det slukar en sakta, men den är samtidigt så vacker.
Den förändrar oss.
Gör oss starkare.
Och förhoppningsvis bättre

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela