Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Trassligt

Publicerad 2013-04-04 15:14:17 i

Ja så kan man säga. Finns både och. Två sidor. Tankar och känslor. Velande. Att inget veta. Ovissheten. Framtiden? Lev i nuet. Men att leva i nuet just nu vill jag inte. Jag vill bli gammal och bo i mitt hus med min man jag älskar. Mina barnbarn hälsar på mig och vi är lyckliga. Jag vill ha upplevt allt man kan uppleva och få känna mig nöjd.
Jag vill känna mig nöjd.
Kommer det någonsin bli så?

Inte just nu. För nuet tar över. Slukar och döljer. Trycker ner och delar själen.
Två delar. Två sidor.
Det finns två sidor av allt.
Av allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela