Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Teisdag

Publicerad 2013-09-10 11:36:03 i Allmänt,

Klockan är 11:20 och det är dag för en lägesrapport.

Jg har inte stigit upp ännu. Skolkade från labben. Omaaajgaaaadddd. Men den började vid åtta och jag är sådär dålig i kroppen och huvudet just nu så det gick bara inte. Tur så handlade det om iPad så ska göra den hemma idag.
Tänker inte gå på föreläsningen heller. Blä på det. Mycket är väldigt blä idag.

Men igår. Japplapp. Då min syster länkat till en främlingsfientlig hemsida flippade jag. Jag blev så arg så jag kokade. Jag känner min syster och hon står verkligen inte för deras värderingar men jag vet också att hon inte är ett dugg källkritisk och tror på det hon läser. Så ifrågasatte henne och det går inte att göra för då flippar hon också. Det det blev värsta bråket.
Men så tänkte jag att jag skulle kolla vidare på den här internettidningen hon länkat ifrån och då blev så jäkla rädd.
En artikel handlade om t ex att somalier är dumma i huvudet och en ren belastning för vårt samhälle. En annan handlade om romer, hur de får våra skattepengar. En annan om att vi "rena fina och duktiga svenskar" får betala invandrares amorteringar genom våra skattepengar. Alltså.
Den här tidningen är så vinklad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag började gråta. Jag blev så jäkla ledsen över hur man ens kan se på en annan människa på det sättet som de gör. Det är helt sjukt. Och så sitter det folk som inte vet bättre och tror på dten där skiten! Ren propaganda. Djävulsk propaganda.
Såå. Jag bestämde mig för att polisanmäla dem.
Sagt och gjort.
Får hoppas att det blir en jäkla utredning och att de får stå sitt kast.
Att Sverige får se vilka jävla idioter det finns.

Nu blev jag sådär ledsen igen på Sverige. Besviken. För att den här människosynen kommer inte försvinna, den kommer bara öka. Och det gör så ont i mitt hjärta. Maktlös.
Önskar nästan att jag inte visste bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela