Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Iris

Publicerad 2013-09-29 16:01:26 i Allmänt,

Nu är hon äntligen här!
Jag och Mattias åkte i ottan och var uppe i Kristinehamn lite innan 12. Väl där blev vi uppätna av valparna och sönderbultade av de vuxna hundarna. Ett jäkLa kalas blev det! Skrev på lite papper och fick svar på en del funderingar. Känns riktigt bra att ha uppfödarens stöd i det här och det märks att de vill att allt ska bli bra. Toppen!
Efter ca 1 timme och lite fotografering åkte vi med det nya tillskottet i familjen Immonen. 
Efter en stund i bilen somnade hon i min famn och sov nästan hela vägen hem. Stannade till hos mamma och pappa där syster m. Familj också fanns. Iris var jätteblyg i början och Alice skrev OOOOOVVVFEEE!!! Överlycklig och övertrött, min skrutta! 
Tillslöt vågade Iris sig ut och hälsa på alla och somnade i Eriks famn. Sen somnade hon i Julias famn så det blev att vi stannade lite längre än tänkt. Men det var mysigt och iris fick två leksaker som nu är hennes favvisar! Wiehe! Kliar i valptänderna!

Väl hemma kissar hon på golvet nästan det första hon gör men inget att göra åt just då. Hade inte hunnit lägga ut tidningar som hon är van vid. Tar nog ett tag innan både jag och iris fattat hur det bästa sättet med kisseriet funkar! 
Hon är så fruktansvärt kelsjuk, kryper upp i knät och bara njuter! Ska alltid vara i knät om man sitter ned, gärna med nosen mellan armen och magen eller nedgrävt i tröjan. Mysan!

Natten gick jättebra förutom att hon gnydde en gång runt två-tiden och sen ville kissa klockan fyra. Uppfödaren gav mig tips på hur jag skulle göra för att slippa det. Tack! 
Åt som en häst och bajsar som en man. Det är min tjej det!! #stolt
Har varit ute nu i någon timme och kollat in gården. Hon är fortfarande inte van vid koppel och får lite småpanik när honmärker att hon inte kommer någonstans så det får jagträna en del på. Godiset är min bästa vän känner jag!
Efter den timmen ute busade vi lite och sen rådäckade hon i mitt knä. Tussan!

När hon vaknar ska vi kissa igen och sen äta lite mat!





Peace. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela