Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Cirkus

Publicerad 2013-09-22 21:27:48 i Allmänt,

Var ju på cirkus igår och hade så jävla kul! Galet! Kvällen slutade vid fyra och då var jag alldeles för pigg för att sova. Men somnade nog innan huvudet träffade kudden ändå!

Jag gjorde ju världens klantgrej igår också.... Jag skulle ta min vinflaska och lägga ned i påsen innan jag skulle gå till Carro. Lägger ned den och känner sedan en sådan enorm smärta i tårna. Mina ben bara viker sig och jag skriker rätt ut. Börjar gråta hejdlöst. Det var då ett hål i påsen så vinflaskan har i princip krossat min ena tå.
Ringde Mattias bara för att få tröst. Han trodde att den blivit bruten men nä. Det trodde inte jag. Så jag lipade klart och haltade iväg till Carro och sen vidare till Sofie. Gjorde oss iordning och sen tillbaka till campus för cirkusen. Madde hade gjort så galet fint med flaggor och girlanger och pop corn och chips och maräng och allt du kan tänka dig! Jättefint! Det blev dans och skratt. Vi gick vidare till sivans och dansade rumpan av oss. Min top rök sönder och hade läppstift i hela ansiktet. Snygg tjej.
Vid tolv-tiden fick vi nog och drog hem till Elin. Skrattade lite åt hennes kille och sen gick jag och Sofie hem till mig och hade efterfest!
Då började jag känna av tån och tog av mig strumpbyxorna för att se efter och min reaktion var väl ungefär såhär:

VAD I HELVETE!?!? HUR FAN I HELVETE SER DEN UT!?!? KOLLA SOFIE DEN HAR BÖRJAT RUTTNA!!!! JAG DÖÖÖÖR. DET GÖR OOOOONT!!!

Typ.

Och ja. Den ser för jävlig ut. Får nog ta mig en tripp till vårdcentralen för lite tejp och stöd eller nåt för idag har jag knappt kunna gå ordentligt. Annat är det med vin i kroppen. Tumme upp! Eller nåt.

Nu ska jag gosa med bergdalen.

Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela