Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

helgen

Publicerad 2013-01-20 21:03:42 i Allmänt,

yeeeees! helgen har varit som en helg ska vara tycker jag!
I fredags överraskade vi mattias morfar som fyllt 70 med mat och bowling! Till och med jag bowlade och det gick bra, så jag är glad. Var orolig för nacken eftersom det är en ganska ojämn rörelse med samma arm men det gick bra! Satans trött efteråt bara, suttit och skrivit hemtenta precis HELA dagen så det tog ut sin rätt där på kvällen sen!

På lördagen tog vi vår efterlängtade sovmorgon och sov ända till kl nio..... Sen fick jag inte vara vaken mer. Låg ändå kvar i sängen fram till klockan elva och sedan blev det tentaskrivande. Wuhuuu! Mattias åkte och fiskade så jag fick några timmar i lugn och ro! Sedan bar det av till min käre morfar som också fyllt år. Hela 72! Sötnöten.

Blev fika till tusen och jag ville spy för jag var så mätt. Den som verkligen spydde var min systerdotter. Har aldrig sett en sådan fontän av spya. Och gissa vem som hade henne i knät precis då och fick allt över sig?
Alldeles riktigt, jag.

Efter kalaset där så var jag helt utpumpad, förstår inte alls. Jättetrött verkligen. Så det fick bli myskväll med min älskling. Lagade god mat och bara mös till P3Guld. Behövdes verkligen!

Idag vaknade jag tidigt, totalt utvilad. Himla skönt! Längesen nu! Så jag tog en dusch och sedan försökte jag väcka min plutt. Tog ca 1,5 timme innan jag fick upp honom. ssssspännande!
Skrev typ klart min hemtenta och sedan drog jag och älsklingen ut på sjöng (isen) och grillade korv och körde fyrhjuling. Mysdag på det med!
Nu ikväll har vi legat i soffan, sedan skrev jag klart hemtentan och nu ska vi väl försöka äta något.

Pjuu, efter allt spännande som hänt i helgen förtjänar jag en kväll i soffan! hoho
Ny kurs imorgon, vilket jag ser fram emot!
heeeeej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela