Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Dagen

Publicerad 2013-01-03 22:56:24 i

Börjar i alla fall jättebra! Får veta att både Fisen och Pelinen kommit in på socionomprogrammet! Precis som de verkligen velat! Jag är så glad för er skull tjejer! Känns i princip som att jag också kommit in!! Himla kul! Stort grattis till er!

Usch jag har ju vänt på dygnet och på något vänster så spänner jag mig antagligen hela tiden för jag vaknar upp helt slut och med ont i huvudet. Mindre roligt! Idag vaknade jag (förutom att jag är sjukt glad för tjejernas skull!!!) rätt orolig. Måste plugga rumpan av mig idag för att jag ska hinna lämna in någon form av vettig text. Ska vara inne på söndag men jag jobbar hela dagen imon och fram till lördag förmiddag = inte jättepigg på att sitta med plugget då!

Igår skulle jag lämna in mina glasögon jag provat ut (har nog inte skrivit om det innan) och när jag skulle gå därifrån kom det fram en kvinna till mig i butiken (en kund då alltså)
Jag tänkte "Nää jag orkar inte. Jag jobbar inte här, okej blända på ett rejält leende nu!"

Kvinna: HEJ! Du, jag tittade på dina glasögon förut och de är bara så himla snygga!

Jag: tack så mycket! *fånigt leende*

Kvinna: jag vill ha sånna

Jag: eeh jaha... Asså de är mina gamla och de är köpta på specsavers! (Vi är på smarteyes)

Kvinna: kan du visa var de finns?

Jag: eeeeh men öööhhh Hmmm asså de är från specsavers...... Men dessa liknar dem! *sveper runt i affären som en van försäljare... Tror jag*

Kvinna: nä de är inte alls likadana!

Jag: nähe nä kanske inte...

Kvinnan går på och beskriver mina glasögon för mig, jag hade bara kunnat vrida mig en millimeter åt höger så hade jag vara inom räckhåll för en spegel som hela affären innehåller... Och jag vet hur mina egna glasögon ser ut.
Det var tur att jag inte hade bråttom för senare började hon klaga på specsavers och beskrev grundligt vart det låg för mig, eftersom jag sa att jag var ny i stan. Var nästan rädd att hon skulle be mig följa med till specsavers och klaga på deras priser... Nu gjorde hon ju inte det så pjuuu!

Fixade och trixade i lägenheten och sedan fick jag brått med att åka till rydaholm och plocka upp gulleponken från jobbet! Blev inte omkörd av några bussar där inte! MOHAHA!

Nä, nu blir det kaffe

Kommentarer

Postat av: Fisen

Publicerad 2013-01-04 16:11:07

Tack snälla du!:)

Svar: hihi :D
Isabella None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela