Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

bergochdalbana

Publicerad 2013-01-13 22:24:55 i Allmänt,

Jag är en levande berg-och-dalbana. En sån där med höga höjder, ljupa dalar och loopar. En sådan är jag. Och fort går det!
Lite jobbigt sådär.

En inre kamp som liksom inte verkar gå över.
Just nu ser jag inte ljuset,
det går framåt,
men det kanske också går bakåt.
Jag vet inte för jag ser inget.
Folk tar min hand men jag glider ur.
Greppar tag igen men glider ur.
Har funnit en lina som jag håller mig fast vid.
Tänker inte släppa.
Jag ska se ljuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela