Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

här sitter jag

Publicerad 2013-02-02 16:45:36 i Allmänt,

och äter melon.
Hur konstigt är inte det? Jag brukar hata melon. Men helt plötsligt hux flux gillar jag det och kan inte sluta äta? knepigt.

Idag har varit en sådan perfekt dag! Sov tills jag vaknade och det var sol ute. Jag och mattias åkte ut på isen till hans päron och grannar och så gjorde vi älgkebab. Underbart!

Gjorde min fältstudie på ett av barnen där när vi ändå var ute och det var jätteroligt! När jag får göra sånna där grejer så slår det mig att bli lärare är verkligen något jag vill jobba med. Barn är riktigt kul!
denna fältstudien handlade om språklig medvetenhet.. ni vet när man klappade stavelser i sina namn osv när man gick på lågstadiet och rimmade och höll på? Sådant kan man bland annat göra för att öva upp barnens språkliga medvetenhet. Riktigt kul!

Så nu sitter jag här och känner verkligen på mina kinder att jag varit ute i solen hela dagen, längesedan jag hade den känslan! Ska renskriva min fältstudie också och dricka upp mitt kaffe innan jag drar vidare till Angelica. Ska hämta mattias senare.. han är på grabbkväll så kvällen lär väl ta slut runt halv tio då de däckar på soffan... hehe

Nä, eftersom allt är så jävla fantastiskt idag ska jag försöka göra kvällen lika fantastisk!

hej svej

Kommentarer

Postat av: nickolina

Publicerad 2013-02-02 17:45:26

ja jag tror nästan de få bli den :) hoppas allt är bra med dig issa :D

Svar: den var schnögge! allt är under kontroll ;) haha hoppas allt är bra med dig också!
Isabella None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela