Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

lördag

Publicerad 2012-09-22 11:09:00 i Allmänt,

mi love städar köket (jag ligger i sängen) och det luktar apa. stopp i avloppet är det bästa! Och lite sur mjölk på det.

skrev färdigt min hemtenta igår, vilket kändes som om 100 kg lyftes från mina axlar. Att något så litet kan bli så tungt? Men jag kämpar på!
Har bara finslipningen kvar med referenslista och lite så men annars helt färdig !

En tanke kom till mig igår:
Tänk om jag kunde vara lika snäll mot mig själv som jag är mot andra. Eller om man vänder på det. Om jag hade varit lika elak mot andra som jag är mot mig själv så hade jag inte haft någon.
Jag underskattar mig själv något så galet. Det är kanske inte konstigt med tanke på vad som snurrar i huvudet på mig och vad som händer. Men allt handlar om attityd och jag ska inte sitta här och diskutera sådant som en annan moralkärring.
Får bli en annan gång.. kanske.

Idag ska jag bara göra ingenting. Fast på ett bra sätt.

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela