Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

förresten!

Publicerad 2012-09-24 11:26:31 i Allmänt,

Världens mest nästan pinsamma grej hände idag på morgonen!
 
Vaknade vid cirkus 05:45 av att jag var satans kissenödig! Kissade, gick och la mig igen. Vaknade igen 06:10 av mi loves väckarklocka. Vaknar igen vid 06:30 för att hans telefon ringer. Vaknar igen vid 06:50 för att mi love säger hej då. Vaknar IGEN vid 07:10 av att det är några män nere i hallen...
Jag är då naken...
Panik..!
Upp och på med trosor och tischa och rusar (så tyst jag kan) in i gästrummet för att de inte ska se mig.
De kollar läget på toan och sedan går de ner igen. 
Idag hade de visst tänkt börja med att gräva upp avloppet. Ingen info till varken mig eller mi love. Schysst. Jag hade tänkt duscha idag på morgonen och jag var bajsenödig.. Och vattnet är såklart avstängt. KUL! Fick helt enkelt ta och stiga upp och ta bussen typ sådär 100 år tidigare än tänkt in till Värnamo. Jag är jätteglad.
Så tänkte jag att jag skulle vara smidig och ta en av de andra utgångarna i huset så de slapp se mig och jag slapp vara trevlig men nej, varför ska jag ha lite tur?
Jag smög ner för trappan, hämtade mina grejer. Upp igen och tänkte att jag skulle ta alt. 1. Dörren låst och jag har ingen nyckel. Alt 2. dörren låst även där och jag har ingen nyckel. Alt. 3 var att ta en annan dörr än den vanliga men den var på den sidan av huset där de gräver. Ville inte ta den. Tänkte gå tillbaka och leta efter nyckel (15 min tills bussen går). Och jag kan inte öppna dörren jag kom ifrån. Den var låst. Jag var fast, tänkte jag. Åh gud. Tänkte: Ska jag behöva banka på fönstrena så vaktmästarn kan öppna åt mig? FÖr jag var inlåst½!!!! Panikar ytterligare lite tills jag kommer på att jag faktiskt kan ta alt. 3.... Gör det och är tvungen att vara trevlig samtidigt som jag försöker dämpa mina panikslagna uttryck i ansiktet... Jag hann med bussen precis!
Svettig, bajsenödig, oduschad, osminkad och kaffesugen.
 
kempebra morgon akkurat
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela