Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

tantish

Publicerad 2012-11-02 12:39:53 i Allmänt,

kli i tant-nerven idag!
Får lite kli för hur vissa människor kan vara så elaka utan att de vet om det. Är de då korkade? Är det medvetet, men de vet precis hur de ska göra för att det ska vara så oskyldigt som möjligt? Eller har personerna helt enkelt ett alltför tydligt kroppsspråk och/eller talar alldeles för högt så alla hör det.
Respektlöst är vad det är. Kommentarer hit och dit som är helt onödiga, lägger sig i, ska veta allt och faktiskt betonar meningar på ett sådant sätt att personen i fråga låter arg...
Just den här personen tyckte jag först var lite charmig och rolig med sina utspel ibland men nu. Jag blir liksom irriterad så fort jag ser personen eller hör dennes nasala röst. Detta kanske bara är tillfälligt eftersom jag är väldigt känslig just nu. Men denne ger sådana kommentarer som kan såra. Sen vet jag hur mycket skitsnack denne gärna pratar, och pratar med vem som helst trots att denne inte har någon aning om vilka som hör.
Ja, korkat är vad det är. Det jobbiga är att jag inte kan undvika personen. Ni som känner mig vet om hur jobbigt det är för mig att hålla tyst. Men får jag för mig att jag ska säga något tillbaka till denne så kommer det inte bli särskilt snällt. Jag är så mycket bättre.
Sådär. Nu kliar det inte lika mycket längre!

Skål

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela