Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

såndäringa dag

Publicerad 2012-12-18 15:28:00 i Allmänt,

jag måste sluta säga "såndäringa", jag låter som en tant.

Som kanske någon vet så har jag grymt svårt att ta tag i saker och ting. Speciellt jobbiga saker.. det drar jag mig för. Och kanske låter någon annan göra det... Mycket när det är "myndighetspersoner" eller mina vänner. kanske le bojfrend också men jag brukar oftast ta tag i det till slut! Och idag var dagen. Dagen då jag kollade mitt bankkort, ringde CSN OCH(!) försäkringsbolaget UTAN att lipa. Jag brukar lipa även om saken jag vill inte är jobbig, eftersom jag tycker att det är jobbigt att just ta tag i saker och ting som..är jobbiga? Makes no sense. Men jag är grymt stolt haha! Dessutom så jävla effektiv! Många grejer avklarade på att-göra-listan-för-sista-veckan-på-terminen!

Förresten så sa le pojkvän en sak igår som var så himla chockerande.. Har aldrig hört honom säga något sådant förut!
jag: vilken dag kommer du till mig?
p-vän: jag vet inte, vilken dag passar dig bäst?
jag: hmm.... (tänker ganska länge och säger) vi har grupparbete på onsdag.... så (tänker igen)
p-vän: torsdag då?
jag: mmm, det skulle nog kunna funka! (ser sådär fundersam ut som bara kloka människor gör)
p-vän: ja men då säger vi så, vi måste ju ha lite tid på oss för att vi ska hinna shoppa.
jag: ????????????????? (????)

Han sa "för att vi ska hinna shoppa". Jag dog. Men ville inte säga något för att avskräcka eller få honom att ändra sig! Oh my.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela