Isaballe

en liten, småstads-bredrumpad tjej som kan bli upprörd på alla sätt och vis och gärna med en tår inblandad. Jag skriver om allt som faller mig in. Är väldigt mycket tant för att vara 23. Whip(f)lashig konstnärsdotter som pluggar till lärare. Ha kul!

Överlevde koman

Publicerad 2012-12-05 17:25:11 i

Igår lagade jag nog det mest äckliga ever. Asså det luktade röv och såg helt vedervärdigt ut. Men smakade helt ok! Tog det jag hade hemma, nån billig quorn (stavning?) som jag hittade på Willys för nån vecka sen. Tänkte att jag skulle prova! Brynte lök och quornen, i med mjölk ( för det var det jag hade hemma) och vatten. Och så lite mjöl. Det såg hemskt ut. Blev lite bättre när det fick koka ihop. Sedan såg det ut som klister. Äckel. Hällde i ALL mjölk jag hade så blev det bättre. I med majs och kokade nudlar och det smakade då helt okej! Jag måste vara mästerkock för att kunna skapa något ärligt av något som såg så hemskt ut! Fantastiskt! Var dock godare idag vilken var bra!

Idag hade vi redovisning. Jag var lite smått förtvivlad över hur det skulle gå och så ville min grupp vara först så vi går ju upp där. Drar igenom föredraget och tänker snabbt gå ned. Läraren ber oas stanna kvar och vi tittar nervöst på varandra. Läraren säger då: "kan jag snälla få eran power point så jag kan använda den för nästkommande studenter. Det här var en fantastisk redovisning. Otroligt!"
Jag fattade noll. Driver hon nu eller?
Nä det gjorde hon inte, hon sa till oss hur bra det var inför alla så det var bara att tacka och ta emot! Jag är fortfarande sjukt chockad!
Jaja, självförtroendet ökade ju kan jag ju säga och nu har hela dagen flutit på som smör! Åt ju då en fantastisk lunch(höhö) gick till bibblan och scannade (typ i hundra år) och sedan pluggat. Klapp på axeln!

Nu ska jag ta det lite lugnt innan jag börjar med att skicka runt en massa mail och skit för att sedan dra mig till Anna för overallfix! Spännande!

Heeeeeeej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela